Dukan Diet, dag 1.




Tänkte dela med mig av en grej som jag börjat med. Från och med idag så testar jag "Dukan" dieten. Pierre Dukan har skrivit en bok om hans diet, och den används runt om i hela världen! Det är en hälsosam diet som gör att du går ner i vikt i normalt tempo och inte rasar i vikt. Detta är roligt! Delvis för att jag får testa en massa nya recept och att jag får något bra utav detta :) Taggad!!

Idag åt jag stekta ägg till frukost, rörde ihop de och kryddade! Tog ett stort glas vatten till och jag blev faktiskt mätt. Till mellis åt jag faktiskt en banan och drack mycket vatten. Jag får inte äta frukt första veckan.. Brist på varierande mat hemma så fick ta det bästa. Ska handla imorgon! Till middag åt jag kyckling i en god sås, gjord på Milda mini mat. Får bara äta fettsnåla mejeriprodukter.

Alltså, detta kallas Attackfasen. Jag får bara äta proteiner i ca 7-10 dagar. Efter det går jag in i en annan fas som jag berättar mer om när det är dags! Kan ju glädja mig med att jag får frossa i grönsaker i den andra fasen, saknar det just nu..

Detta har jag fotograferat från min tidning. Måbra, Attackfasen:
(Klicka på bilderna)

 

Undrar ni något eller kanske också vill testa på Dukan dieten, så skriv! Jag har en bra guide.
Sköt om er nu, kram Sandra.

Kommentarer
Postat av: Majja

Kul att hitta dig.

Vi började tydligen samma dag så det är kul att kunna jämföra lite (även om alla är olika).



Lycka till

2011-02-06 @ 15:59:40
URL: http://www.majjassida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0