Dilemma.

Jag måste göra ett val. Valet känns ändå rätt enkelt, men jag vill inte ångra mig efteråt.
Imorgon gäller det!

Som dom flesta vet så jobbar jag på Tectubes i Åstorp. Det är en fabrik som gör tuber i plast, t.ex Amerikansk Hamburgardressing, Microlax, Corine de farme och en del Kavli produkter. Vi tillverkar tuber till stora företag utomlands, störst är Frankrike. Mitt arbete är att sköta stora maskiner och se till att färdiga lådor packas och ställs på en pall. Det är inget hårt arbete och definitivt inte jobbigt, dock kan det vara drygt att jobba 12 timmars pass nattid.. Men jag klagar inte.

Jag har pratat med min chef lite ytligt om provanställning och det är inte omöjligt. Så imorgon ska jag prata med honom och se om jag kan få provanställning snart.

Och nu har jag fått chansen att prova jobba på HH Ferries i ca 1 månad, sen göra ett test och därefter kanske börja jobba där som anställd. Jag är väldigt kluven. Delvis för att det är långt att pendla, men det vore jättekul att testa något nytt! Plus att det är dumma arbetstider. Men jag är osäker, då borde jag stanna på Tectubes där jag redan kan allt och känner alla. Det är faktiskt ett hyfsat roligt jobb.

Eftersom jag är osäker, så vill jag hellre ge HH Ferries jobbet till någon som verkligen vill jobba där. Varför ska jag börja där och sen sluta efter ett par månader? Jag kan lika gärna tjata lite på min chef om anställning på mitt nuvarande jobb. Ja.. så får det bli. Mitt val är nog redan bestämt, bara jag som är lite nojig.


Jag åkerkommer imorgon.
Sköt om er, kram Sandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0